بهروز عليشيري خبر داد:

تصویب 110 میلیون دلار تسهیلات تجاری بانک توسعه اسلامی به نفع پروژه های کشور

یزدفردا "سرویس خبر"معاون وزیر اقتصاد گفت: شرکت اسلامی بین المللی تأمین مالی تجاری (ITFC) وابسته به مجموعه بانک توسعه اسلامی، وامی به ارزش 50 میلیون دلار را به نفع یک شرکت ایرانی جهت تامین مالی واردات مواد اولیه تصویب کرده است

بهروز علیشیری از تصویب 110 میلیون دلار تسهیلات بانک توسعه اسلامی به نفع شرکت های تولیدی کشور خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود: شرکت اسلامی بین المللی تأمین مالی تجاری (ITFC) وابسته به مجموعه بانک توسعه اسلامی، وامی به ارزش 50 میلیون دلار را به نفع یک شرکت ایرانی جهت تامین مالی واردات مواد اولیه تصویب کرده است.

وی یادآور شد: همچنین شرکت اسلامی بین المللی تأمین مالی تجاری با درخواست دو شرکت ایرانی برای تسهیلات 60 میلیون دلاری به منظور واردات مواد اولیه نیز موافقت کرده است.

علیشیری در ادامه با اشاره به علاقمندی شرکت های داخلی برای استفاده از تسهیلات تجاری بانک توسعه اسلامی(ITFC)، خاطر نشان کرد: شرکت های داخلی برای اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سرمایه گذاری به نشانیwww.investiniran.ir مراجعه کنند.

همچنین شرکت اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری (ITFC) وابسته به بانک توسعه اسلامی با هدف تسهیل تجارت خارجی و بین المللی فی مابین کشورهای اسلامی از طریق تامین مالی تجاری و مشارکت در فعالیتهای مربوط به گسترش و ارتقاء تجارت تشکیل شده است و در زمان حاضر ایران دومین سهامدار عمده بانک توسعه اسلامی است.

بر پایه این گزارش ،بانک توسعه اسلامی تاکنون بیش از 570/4 میلیارد دلار اعتبارات کوتاه و بلند مدت جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدی و همچنین واردات مواد اولیه و قطعات یدکی مورد نیاز صنایع مختلف به نفع کشورمان به تصویب رسانده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا